Basiscursus
Vlokhoven Opleidingen cursist mannelijk

Basiscursus CGT

Leer gestructureerd en met zelfvertrouwen cognitieve gedragstherapie uitvoeren bij volwassenen, kinderen en ouderen! Een waardevolle toevoeging aan je cv en de perfecte basis voor iedereen die cognitief gedragstherapeut VGCt® wil worden.

Meer informatie

online €2365,- | blended €2565,-
10 lesdagen (online) | 15 lesdagen (blended)
VGCt, NIP ELP, NIP A&O/A&G, NIP K&J, SKJ, NVO, LOGO, VSR, LV POH-GGZ

Kies een locatie en datum

Gewenste locatie
Online
Utrecht
Rotterdam
Nijmegen
Startdatum
Lesdagen: vrijdagen
Lesvormen: Online
Lesdata:
december
13, 20
januari
10*, 17, 24, 31*
februari
07, 14
maart
07*, 14, 21, 28*
april
04, 11, 18*
Lestijden: 09.00-12.30u of 09.00-16.00u*
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: donderdagen
Lesvormen: Online
Lesdata:
januari
09, 23
februari
06, 20
maart
13, 20
april
03, 10, 17
mei
08
Lestijden: 09.00-16.00u
Docent(en): Anna Roeden
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: vrijdagen
Lesvormen: Online
Lesdata:
januari
10, 24
februari
14, 28
maart
14, 28
april
25
mei
02, 16, 23
Lestijden: 09.00-16.00u
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: dinsdagen | 10 lesdagen
Lesvormen: Online
Lesdata:
januari
14, 28
februari
25
maart
11, 25
april
08, 15
mei
13, 20
juni
03
Lestijden: 08.30-15.30u
Docent(en): Inge Klein
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: woensdagen
Lesvormen: Online
Lesdata:
januari
22
februari
05
maart
05, 19
april
09, 23
mei
14, 28
juni
04, 10 (reservedatum)
Lestijden: 09.00-16.00u
Docent(en): Bianca Muller
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: dinsdagen
Lesvormen: Online
Lesdata:
februari
04, 11
maart
04, 18
april
01, 22
mei
27
juni
03, 17
juli
01
Lestijden: 08.30-15.30u
Docent(en): Inge Klein
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: maandagen
Lesvormen: Online
Lesdata:
februari
10, 24
maart
10, 24
april
07, 14
mei
12, 19
juni
02, 16
Lestijden: 09.00-16.00u
Docent(en): Anna Roeden
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: vrijdagen
Lesvormen: Online
Lesdata:
februari
14, 28
maart
14, 28
april
11, 25
mei
16, 06
juni
06
juli
04, 11
Lestijden: 08.30-15.30u
Docent(en): Inge Klein
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: vrijdagen
Lesvormen: Online
Lesdata:
maart
07, 21
april
04, 11
mei
09, 23
juni
06, 20, 27
Lestijden: 08.30 - 15.30u
Docent(en): Fabienne Drost - Inge Klein
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: dinsdagen | 10 lesdagen
Lesvormen: Online
Lesdata:
maart
11, 25
april
08, 29
mei
13, 20
juni
10, 24
juli
01
Lestijden: 09.00-16.00u
Docent(en): Anna Roeden
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesvormen: Online Op locatie
Lesdata:
november 2024
04 11 18 25
december 2024
02 09 16
januari 2025
06 13 20 27
februari 2025
03 10
maart 2025
03 10
Lestijden: 09.30-13.00u (online) of 09.30-16.30u (op locatie)
Docent(en): Esther Allart
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: vrijdagen
Lesvormen: Online Op locatie
Lesdata:
maart 2025
07 14 21 28
april 2025
04 11 18
mei 2025
09 16 23 30
juni 2025
06 13 20 27
Lestijden: 09.00-12.30u (online) of 09.00-16.00u (op locatie)
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: woensdagen
Lesdata:
maart 2025
13 19
april 2025
02 09 16 23
mei 2025
07 14 21 28
juni 2025
04 11 18 25
juli 2025
02
Lestijden: 09.00-12.30u (online) of 09.00-16.00u (op locatie)
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesdagen: vrijdagen
Lesvormen: Online Op locatie
Lesdata:
september 2024
13 20 27
oktober 2024
04 11 18 25
november 2024
01 08 15 22 29
december 2024
06 13 20
Lestijden: 09.00-12.30u (online) of 09.00-16.00u (op locatie)
Docent(en): Katja Boesenach
Deelnemers: min. 8 - max. 14
Lesvormen: Online Op locatie
Lesdata:
januari 2025
07 14 21 28
februari 2025
04 11
maart 2025
04 11 18 25
april 2025
01 08 15 22
mei 2025
06
Lestijden: 09.00-12.30u (online) of 09.00-16.00u (op locatie)
Docent(en): Esther Allart
Deelnemers: min. 8 - max. 14

Op de hoogte blijven van alle nieuwe data? Schrijf je in als geïnteresseerde.

De voordelen van Vlokhoven

  • 14 dagen bedenktijd
  • Betalen in 3 termijnen? Geen probleem!
  • Geaccrediteerd & erkend, zoals je gewend bent
  • Altijd persoonlijk contact via whatsapp, telefoon of mail
  • +2.000 geslaagden gingen je voor 🥳
Beschrijving
Accreditaties
Toelatingseisen
Docenten
Literatuur
Reviews

Beschrijving

Waarom kiezen voor de Basiscursus Cognitieve Gedragstherapie?

  • Elke therapeut zou over basiskennis van CGT moet beschikken. Hoewel bijna elke psycholoog in Nederland gebruikmaakt van gedragstherapeutische methoden, is niet iedereen even bekwaam in de toepassing ervan. Na deze opleiding ben jij dat wel!
  • Kies het meest geschikte behandelplan op basis van wetenschappelijke inzichten.
  • Creëer holistische theorieën, betekenisanalyses, functieanalyses en casusconceptualisaties.
  • Voer individuele behandeltrajecten uit, evalueer en sluit ze af met behulp van diagnostiek en indicatiestelling. Help je cliënten op een effectievere manier te werken aan herstel.
  • Bouw een sterke therapeutische relatie op, cruciaal voor optimale zorg. De cursus besteedt uitgebreid aandacht aan factoren die invloed hebben op het therapieresultaat, zoals therapeut-patiëntrelatie, weerstand/compliance en therapeutische dwaling.

Wat kun je verwachten van de Basiscursus CGT?

De cursus combineert casuïstiek van cliënten met persoonlijke gedragsmodificatie. Diverse cognitief-gedragstherapeutische interventies worden behandeld, evenals de therapeutische relatie, de 3e generatie gedragstherapie en het diagnostische proces van DSM-5 stoornissen. Via rollenspellen en andere oefeningen worden theoretische concepten omgezet in praktische toepassingen.

Studiebelasting

De Basiscursus CGT combineert contacturen met zelfstandig werken in de online leeromgeving. De cursus bestaat uit vijf lesblokken van 20 uur, elk met een specifiek thema en leerdoelen. Je werkt aan deze leerdoelen via literatuurstudie, online opdrachten en twee online lessen per blok. Elk blok eindigt met een trainingsdag om de voortgang te evalueren en extra uitleg of training te bieden waar nodig.

De totale studielast bedraagt ongeveer 450 uur:

  • Cursorisch onderwijs: 100 uur, waarvan 65 contacturen en 35 uur flexibele e-learning. Let op(!): deze 35 uur bestaan grotendeels uit asynchrone elementen die je in eigen tijd uitvoert, zoals het zelfstandig voorbereiden van opdrachten, het maken van online oefeningen, en het indienen van werk dat door de docent wordt nagekeken.
  • Zelfstudie: 350 uur (bijvoorbeeld voorbereiding, het maken van opdrachten en bestuderen van literatuur). Het is belangrijk om te weten dat je voorafgaand aan de cursus en tussen de bijeenkomsten door tijd moet reserveren voor het maken van afspraken en aanvullende opdrachten.

Toetsing

Naast summatieve toetsen wordt er veel formatief getoetst, zoals quizzen en referaten. Cursisten ontvangen regelmatig feedback om hun leerproces te verbeteren. Vaardigheden en attitude worden beoordeeld via intervisies, zelfmetingen en opdrachten gericht op de therapeutische relatie. De Basiscursus CGT volgt de VGCt-richtlijnen en bevat minimaal twee summatieve toetsen:

  • Theorietoets: Na het inleidende deel, bestaande uit meerkeuze- en open vragen.
  • Mini N=1: Praktijkopdracht in het verdiepende deel, met een mondelinge presentatie en een schriftelijk verslag.

Herkansingen: bij een onvoldoende resultaat zijn zijn er maximaal twee herkansingsmogelijkheden per toets of opdracht.

Kies je voor Online of Blended onderwijs?

Wij bieden de Basiscursus CGT aan in twee varianten: Online en Blended. Hieronder leggen we de verschillen uit, zodat je kunt kiezen wat het beste bij jou past:

  • Online
    Bij de online cursus volg je 10 volledige lesdagen online, van 9.00 tot 16.00 uur. Deze optie is perfect voor mensen die ver weg wonen of die behoefte hebben aan maximale flexibiliteit zonder reistijd. Door gebruik te maken van hele lesdagen, heb je minder bijeenkomsten en is het makkelijker te plannen in een drukke agenda. Een ander voordeel is dat de online cursus goedkoper is, omdat we geen fysieke locatie en lunch nodig is.
  • Blended
    De blended cursus combineert 10 halve online lesdagen (van 9.00 tot 12.30 uur) met 5 volledige lesdagen op locatie (van 9.00 tot 16.00 uur). Dit is ideaal voor wie flexibiliteit wil, maar ook waarde hecht aan persoonlijk contact en een intensievere leerervaring. Naast de online lessen, kom je 5 dagen fysiek samen met je cursusgroep om elkaar te ontmoeten en samen te oefenen.

Wist je dat?

  • Het volgen van de basiscursus CGT vergroot je kans om toegelaten te worden tot de GZ-opleiding. Bovendien krijg je binnen vijf jaar na afronding van de basiscursus CGT vrijstelling voor bepaalde onderdelen van die GZ-opleiding.
  • Ook als je op dit moment geen baan hebt, biedt deze cursus grote voordelen. Veel psychologen vinden tijdens of na de cursus sneller een baan. Je wordt onderdeel van een uitgebreid netwerk van GGZ-professionals, en het komt regelmatig voor dat cursisten via collega-psychologen die ze tijdens de opleiding leren kennen, een nieuwe werkplek vinden.

Heb je vragen over de cursus? Neem dan contact op via welkom@vlokhovenopleidingen.nl.

Accreditaties

Deze cursus is voor de volgende beroepsgroepen geaccrediteerd:

Basiscursus CGT (Online & Blended)

490202

Basiscursus CGT (Online & Blended)

560844

Landelijke verenging-POH-GGZ
30 punten nascholing praktijkondersteuners

VSR – Verpleegkundig Specialist Register
100 punten Scholing verpleegkundig specialisten

Onze opleidingen zijn in overleg ook te accrediteren voor andere beroepsverenigingen. Noteer bij je inschrijving bij welke beroepsvereniging jij de cursus geaccrediteerd wil hebben en wij maken het in orde.

Toelatingseisen

  • Universitair opgeleide hulpverleners zoals psychologen, pedagogen, orthopedagogen en artsen.
  • Psychologen, pedagogen, orthopedagogen en artsen in de laatste fase van hun universitaire master (tijdens de stage).
  • Niet-werkzame universitaire opgeleide hulpverleners die behoefte hebben aan ontwikkeling, meer kennis willen op het gebied van cognitieve gedragstherapie en/of meer kans willen maken op een baan als psycholoog/orthopedagoog.

Vooropleidingseisen: minimaal Universitaire graad (BSc.) en bezig zijn met een van de volgende masters: psychologie, geneeskunde, (ortho)pedagogiek

N.B.
Om je te kunnen registreren als cognitief gedragstherapeut in opleiding, dien je te voldoen aan de vooropleidings- en werksettingeisen.

Docenten

Lisalotte Verpsui

Lisalotte Verspui

Onze docent Lisalotte Verspui is een ervaren psychotherapeut, cognitief gedragstherapeut, EMDR therapeut en supervisor VGCt. Ze heeft een bijzondere interesse in psychotherapie, cognitieve gedragstherapie, en Emotion Focused Therapie (EFT).
Meer over Lisalotte Verspui

Anna Roeden

Anna Roeden

Onze docent Anna Roeden is een ervaren GZ-psycholoog, EMDR-therapeut en supervisor VGCt. Daarnaast geeft ze al ruim 10 jaar cursussen voor de postmaster opleiding tot GZ-psycholoog.
Meer over Anna Roeden

Esther Allart

Onze docent Esther Allart is een gepromoveerd GZ-psycholoog gespecialiseerd in de behandeling van angst- en stemmingsstoornissen, supervisor VGCT en docente bij de GZ-opleiding aan het Radboud Centrum Sociale Wetenschappen (RCSW).
Meer over Esther Allart

Ragna Plomp

Onze docent Ragna Plomp is een ervaren gz-psycholoog, cognitief gedragstherapeut, en supervisor VGCt. Naast CGt heeft Ragna ervaring in EMDR en hypnose bij CGT en is ze DGT-therapeut.
Meer over Ragna Plomp

Thomas Kramer

Thomas Kramer

Onze docent Thomas Kramer is werkzaam als GZ-psycholoog, geregistreerd als EMDR therapeut VEN en supervisor bij de VGCt. Thomas is werkzaam binnen het snijvlak van verslaving, trauma en persoonlijkheidsproblematiek. Tevens is hij supervisor en docent binnen de GZ-, OG,- CGT- en CGW opleidingen.
Meer over Thomas Kramer

Femke van de Linde

Femke van de Linde

Onze docent Femke van de Linde is psychotherapeut, GZ-psycholoog en supervisor voor de VGCt en de VEN. In 2008 startte zij haar eigen praktijk. Hierbinnen werkte ze onder andere voor het Instituut voor Psychotrauma, voor Directe Opvang en Nazorg.
Meer over Femke van de Linde

Marjon Peters

Onze docent Marjon Peters is werkzaam in zowel de volwassen sGGZ waar zij (C)PTSS, persoonlijkheidsstoornissen cluster B en C, angst-, dwang- en stemmingsstoornissen onderzoekt en behandelt in het Digitale Team van de GGZ Oost Brabant. Daarnaast is zij werkzaam in haar eigen praktijk InSight4U en behandelt online jeugdigen en volwassenen.
Meer over Marjon Peters

Kim Melchior

Kim Melchior

Onze docent Kim Melchior is werkzaam als GZ-psycholoog, cognitief gedragstherapeut en supervisor binnen GGZ-Delfland. Begin 2022 promoveerde zij aan de Erasmus Universiteit op een gerandomiseerd onderzoek naar de effectiviteit van een veelbelovende therapie-methode voor mensen met een dwangstoornis: metacognitieve therapie.
Meer over Kim Melchior

Gerrie Ham

Gerrie Ham

Onze docent Gerrie Ham is GZ-psycholoog, cognitief gedragstherapeut en supervisor VGCT, EMDR-practitioner VEN en Junior Schematherapeut. Tevens is zij supervisor Kinder- en Jeugdpsycholoog NIP. Ze is werkzaam in haar eigen praktijk waar ze jeugdigen en volwassenen behandelt binnen de Basis GGZ.
Meer over Gerrie Ham

Vincent van Bruggen

Vincent van Bruggen

Onze docent Vincent van Bruggen is een GZ psycholoog met veel enthousiasme voor het vak van therapeut. Hij werkte zowel in de basis- als de specialistische GGZ en is momenteel werkzaam in een team voor generalistische basis-GGZ in Zwolle, onderdeel van Mindfit.
Meer over Vincent van Bruggen

Margot van Rijnsoever

Onze docent Margot van Rijnsoever is GZ-psycholoog, EMDR Europe practitioner, cognitief gedragstherapeut en supervisor VGCt. Zij werkt in de revalidatie en in de basis GGZ. Haar specialisatie vormt de psychologische behandeling bij medische aandoeningen en (aanhoudende) lichamelijke klachten.
Meer over Margot van Rijnsoever

Perlita Marti

Perlita Marti

Perlita Marti is GZ-psycholoog, cognitief gedragstherapeut en supervisor VGCt en EMDR-therapeut. Zij heeft een ruime behandelervaring binnen de specialistische GGZ op het gebied van zowel volwassenen als jeugd. Momenteel werkt zij binnen een eigen praktijk voor behandeling en supervisie.
Meer over Perlita Marti

Francisco Steenbakkers

Francisco Steenbakkers

Francisco Steenbakkers is klinisch psycholoog – psychotherapeut. Hij is supervisor VGCt, maar draagt alle evidence-based behandelmethoden een warm hart toe. Hij gelooft dat behandelmethoden én behandelaren voortdurend in ontwikkeling zijn net als de mensen die onze hulp zoeken. Daarom is het belangrijk voor behandelaren om te onderzoeken wat de eigen persoonlijke stijl is en wat er uiteindelijk goed past en wat niet.
Meer over Francisco Steenbakkers

Inge Klein

Inge Klein

Inge Klein, klinisch psycholoog en psychotherapeut, heeft na haar studie bijna 10 jaar in psychiatrische instellingen en ziekenhuizen gewerkt. Vanaf 2016 werkte ze in de kinder- en jeugd GGZ en in 2022 startte ze haar eigen praktijk, De Praatkuur.
Meer over Inge Klein

Charlotte Aartsen docent CGT Vlokhoven Opleidingen

Charlotte Aartsen

Charlotte heeft ruim 20 jaar ervaring als orthopedagoog/GZ psycholoog in de GGZ en is momenteel werkzaam bij Dokter Bosman. Ze is een enthousiaste opleider en docent en heeft al meerdere blended Basiscursussen CGT ontwikkeld. Charlotte is supervisor voor de VGCt en geeft les aan HBO-studenten in CGT, en aan psychologen en orthopedagogen. Daarnaast geeft ze didactische trainingen aan supervisoren.
Meer over Charlotte Aartsen

Bianca Muller

Bianca is GZ-psycholoog, Cognitief Gedragstherapeut en supervisor VGCt, EMDR Europe Practitioner VO&KJ en supervisor bij de Vereniging EMDR Nederland (VEN). Ze heeft ruime ervaring binnen de Jeugdzorg en de GGZ, waarbij zij 6 jaar een eigen praktijk heeft gehad in de Basis GGZ.
Meer over Bianca Muller

Colin van der Heijden

Colin van der Heijden

Colin van der Heiden, klinisch psycholoog en psychotherapeut, heeft 30 jaar behandelervaring binnen de GGZ. Momenteel werkt hij als ZZP-er voor Mentalmints in Zoetermeer en Vink Psychologisch Centrum in Ridderkerk. Daarnaast is hij een dag per week werkzaam bij de Parnassia Groep waar hij promovendi begeleidt en doelgestuurd behandelen implementeert. Hij is een erkend supervisor van de VGCt en NVP en heeft bijna 25 jaar leservaring in cognitieve gedragstherapie. Colin is gespecialiseerd in de behandeling van angst en dwangstoornissen. En dan vooral van de gegeneraliseerde angststoornis, het onderwerp waarop hij in 2011 promoveerde.
Meer over Colin van der Heijden

Karlijn Eindhoven

Onze docente Karlijn Eindhoven is GZ-psycholoog en supervisor VGCt en heeft een eigen supervisiepraktijk. Ze is gespecialiseerd in het behandelen van PTSS. Naast dat Karlijn docente is voor de Basiscursus CGT heeft ze ook ervaring als docent voor Narratieve Exposure Therapie.
Meer over Karlijn Eindhoven

Leonie van Getsen

Leonie van Getsen

Onze docent Leonie van Getsen heeft ruim 14 jaar ervaring in de kinder- en jeugdpsychiatrie. Als mede-eigenaar bij Praktijk Nieuwe Kijk houdt ze zich bezig met diagnostisch onderzoek, behandelingen en supervisie. Leonie legt de nadruk op het begrijpen van zowel de uitdagingen als de positieve aspecten in het leven van haar cliënten. Ze streeft ernaar de best mogelijke behandelingswijze voor elk individu te vinden, met als doel zelfstandigheid en welzijn.
Meer over Leonie van Getsen

Fabienne Drost docent Vlokhoven Opleidingen

Fabienne Drost

Fabienne Drost is GZ-psycholoog, Cognitief-gedragstherapeut en Supervisor VGCt® met roots en passie in de Medische Psychologie. Ze heeft gewerkt in het ziekenhuis en de revalidatiesetting.
Meer over Fabienne Drost

Katja Boesenach

Katja Boesenach

Onze docente Katja Boesenach is GZ-psycholoog en supervisor VGCt. Ze heeft een brede ervaring in de GGZ, namelijk de basis GGZ, de revalidatiezorg, en de forensische GGZ.
Meer over Katja Boesenach

Amy van der Stigchel

Amy van der Stigchel

Amy werkt als GZ-psycholoog bij de Viersprong, waar ze diagnostiek uitvoert en ambulante groeps- en individuele schematherapie aan volwassenen met persoonlijkheidsproblematiek geeft. Ze heef ervaring in de Basis- als Specialistische GGZ.
Meer over Amy van der Stigchel

Sabine Spruijt-Martens

Sabine Spruijt-Martens

Sabine Spruijt-Martens is GZ-psycholoog en runt haar eigen parktijk Diverso, waar ze diagnostiek en behandelingen biedt voor trauma, angst, stemmingsklachten en zelfbeeldproblematiek. Met ervaring in zowel grote GGZ-instellingen als kleine praktijken, heeft ze brede kennis opgedaan in zowel Basis als Specialistische GGZ.
Meer over Sabine Spruijt-Martens

Literatuur

Verplichte literatuur:

  • Ten Broeke, E., Van der Heiden, C. e.a. (2022). Cognitieve gedragstherapie – de basisvaardigheden. Boom. ISBN: 9789024437214.
  • Keijsers, G.P.J. (red.). (2017). Protocollaire Behandelingen voor Volwassenen met Psychische Klachten, Deel 1. Boom. ISBN: 9789089537133.

    (Deel 2 en 3 zijn geen onderdeel van de cursus, maar wel veelgebruikt in de praktijk en bij de toepassing van de cursus. Deel 2. ISBN: 9789089537140.Deel 3. ISBN: 9789089537157.Complete set (delen 1, 2 en 3). ISBN: 9789058759313.)
  • Korrelboom, K. & Ten Broeke, E. (2014). Geïntegreerde cognitieve gedragstherapie: handboek voor theorie en praktijk. Coutinho. ISBN: 9789046904010.

Aanbevolen literatuur

Deze boeken bieden (onder veel meer andere) een mooie aanvulling op de verplicht literatuur, maar je bent niet verplicht ze aan te schaffen:

  • Bannink, F. (2014). Positieve Cognitieve Gedragstherapie. Amsterdam: Pearson. 9789026522703.
  • Bennett-Levy, J., Butler, G. & Fennell, M. (2015). Gedragsexperimenten in Cognitieve Therapie. Amsterdam: Pearson. 9789026522734.
  • Greenberger, D. & Padesky, C. (2016). Je Gevoel de Baas. Amsterdam: Pearson. 6e druk. 9789026522826.
  • Hermans, D., Raes, F., Orlemans, H. (2017). Inleiding tot de gedragstherapie. Houten: Bohn, Stafleu, Van Loghum. 9789036819503.
  • Korrelboom, K. (2011). COMET voor negatief zelfbeeld. Houten: Bohn, Stafleu, Van Loghum. 9789031390557.

Reviews

”Aanrader! Basiscursus CGT 100% online is mij heel goed bevallen. Hele fijne docente (Lisalotte Verspui), zowel zeer kundige psychotherapeute alsmede docente, heel blij mee! Het contact met en de service van Vlokhoven opleidingen is persoonlijk en laagdrempelig. Kwalitatieve en inhoudelijke goede cursus waaraan je een mooie “koffer met gereedschap” over houdt. Ben zeker van plan om vervolgcursussen via Vlokhoven opleidingen te volgen. Dank voor alles!”

Bianca Beentjes - januari 2022

”Goed georganiseerd, laagdrempelig; prettig in het contact, goede deskundigheid en kwaliteit van onderwijs.”

Roos Diemel - januari 2022

”Toegankelijk, menselijk, betrokken”

Marleen Mak - januari 2022

Inschrijven voor deze cursus